PVDA Brussel stad heeft een volledige en diverse lijst

De PVDA zal een volledige lijst van 49 kandidaten in de stad Brussel kunnen voorleggen voor de verkiezingen. "Het is een mooie weerspiegeling van de stad: jong, multicultureel, tweetalig, arbeiders, kunstenaars, zicht op de wereld maar vooral rebels." legt Mathilde El Bakri, lijsttrekster van PVDA Brussel stad uit.

"Het gaat om 49 rebellen met een groot hart, van 19 tot 76 jaar oud, die de stad willen veroveren. Onder hen bevinden zich mensen die actief zijn in het Brussels sociaal weefsel: arbeiders, bedienden, syndicalisten, zelfstandigen, kunstenaars en leerkrachten, sociaal assistenten, studenten, dokters, zorgwerkers en gepensioneerden."

Opvallend: Eén derde van de kandidaten zijn nederlandstalig. "Voor ons is dat evident, als enige nationale partij, zijn we gewoon om altijd samen te werken. Een tweetalige lijst was dus een vanzelfsprekendheid." verklaart El Bakri. De tweede op de lijst is Bruno Bauwens, nederlandstalig kandidaat, die samen met Mathilde een mooie weergave is van die tweetalige identiteit. Als derde op de lijst kan PVDA Brussel stad rekenen op stadsactiviste Riet Dhont, die sinds decennia actief is in het Brussels actieve middenveld.

Wars van afkomst, wijk of beroep hebben deze 49 rebellen één punt gemeenschappelijk: Ze zijn actief in het stadsweefsel. Ali Guissé, zesde op de lijst, is buschauffeur bij de MIVB en stichtend lid van de vereniging ter verdediging van de mensen zonder papieren. Nele Vandenbempt,vijfde op de lijst, is arts en actief in de strijd voor propere lucht. Doh Coulibaly, vierde, is sociaal werker en vakbondsafgevaardigde bij Samusocial. Op deze lijst vind je ook Juliette Bonmariage,kunstenares die de zevende plaats inneemt.

"Het huidig stadsbestuur (PS-MR) lijkt reeds een voorakkoord gesloten te hebben met elkaar en vooral met de grote immobiliënbedrijven die meer en meer ruimte inpalmen." stelt Mathilde El Bakri. "Maar je voelt dat meer en meer mensen genoeg hebben van die uitverkoop. Het stad is geen commercieel pretpark. Ondanks het vertrek van Yvan mayeur vergeten de mensen de schandalen die rond de PS hangen niet. De PVDA-kandidaten zijn er om de mensen te dienen, niet om zichzelf te bedienen." vervolgt de linkse lijsttrekster. "Wat er ook gebeurt, wij blijven voortleven aan een gemiddeld werknemersloon en kennen op die manier de realiteit van de gewone man in de straat beter."
"Ons stadsproject is een breuk met de neoliberale bedieningspolitiek van de meerderheid. Ons programme vertrekt van de inwoners en hun prioriteiten. Met de hele ploeg zullen we betaalbaar en degelijk wonen op de tafel blijven leggen door middel van een huuromkadering. maar ook tweetalige scholen door middel van de immersie-methode, werk maken van openbare tewerkstelling met het oprichten van een intercommunaal bouw-, renovatie- en isolatiebedrijf," besluit Mathilde El Bakri.

Perscontact: Bruno Bauwens 0472 391259